woensdag 18 augustus 2010

2010-08-18


Binnenkort zou ik jarig zijn en de dames hadden voor mij een cadeau meegenomen. Ik kreeg een boek, dat zij hadden laten maken met al onze verhalen en tekeningen van de blogspot van vorig jaar in Duitsland. Fransje heeft de tekeningen bewerkt en Noortje de tekst, zodat het een fraai boekwerk kon worden. Een prachtig cadeau, ‘een boekje van eigen deeg’ waarmee ik (en ook Elsbeth!) heel erg blij mee zijn.



Het is een gewoonte om in Frankrijk op de dag vòòr ik jarig ben niet te werken en dan ‘-avonds vuurwerk af te steken. Daar ben ik in de loop der jaren wel aan gewend. Dit jaar waren wij in Decize en ik moet zeggen dat ze er op de vooravond van mijn verjaardag er weer veel werk van hebben gemaakt ! Samen met Noortje en Robbert waren wij getuige, aan de oevers van de Loire, van het obligate feu d’artifice op de quatorze Juillet.


Als je een sluis invaart, zeker ‘montant’, omhoog dus, en je bent eenmaal na 3 meter boven kom je vaak een verrassing tegen. Ecluse de Fleury nr. 18, tussen Nevers en Decize, was een oase van bloemen. En je kon er ook verse haricots verts, courgettes en sla kopen. Je mocht zelf de tuin in , je eigen sla kiezen en je eigen prijs bepalen. Dankzij onze gasten hebben wij deze ‘slasluis’ 3x met veel plezier gepasseerd, tot verbazing van de sluismeester met de groene vingers.
Posted by Picasa

Geen opmerkingen:

Een reactie posten