woensdag 8 september 2021

 

                         TURFROUTE




 

Met Josja gingen wij verder op de turfroute. Op het randje van Friesland voeren wij op de Tjonger onder Heerenveen langs door het Tjongerdal, veel groen, weinig bebouwing. Zeer fraaie tocht met veel mogelijkheden tot aanleggen. Eenmaal op de Opsterlandse Compagnonsvaart kwamen wij na een sluis aan in Appelscha. Daar zijn over kanaal loop/fietsbruggen, zelf te bedienen. Verderop zijn veel aanlegplaatsen. Elsbeth ging aan land om de brug te bedienen en na het passeren leek het mij handig om in verband met de forse wind de boot te keren. Het kanaal is daar  niet breed maar het moest volgens mij wel lukken op de motor. Josja stond achterop om mijn zwemplateau in de gaten te houden en zei steeds : ‘naar voren!”. Mijn zwemplateau scheerde net boven de betonnen rand. Het is gelukt maar mijn anker voor zat vol met gras. De volgende ochtend was de wind gaan liggen en hebben we dezelfde manoeuvre met de hand gedaan zonder problemen. Zo konden we onze weg vervolgen in de goede richting.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten