woensdag 23 maart 2011

2011-03-23


Fransje komt naar Parijs. Speciaal voor de tentoonstelling : ‘Fleurs Fraiches” van David Hockney. Ruim 70 jaar oud heeft hij zich met succes op het digitale pad begeven. Op zijn I-pad en I-phone heeft hij voor vrienden en familie dagelijks tekeningen gemaakt en doorgestuurd. Deze zijn nu tentoongesteld in de Fondation Pierre Bergé, de vroegere levensgezel van Yves Saint Laurent. Een donkere ruimte vol I-pads en I-phones met zijn tekeningen : digitale tekenles op hoog niveau. Wij hebben er allemaal van genoten.


Noortje vindt het tijd dat wij thuis komen. Onder het motto : jullie hebben mij altijd vroeger van feestjes opgehaald, nu kom ik jullie ophalen.We nemen afscheid van een herfstig Parijs. Een laatste wandeling over de 4,5 km lange ‘Viaduc des Arts’, vanaf de Bastille naar het Bois de Vincennes. Vroeger een spoorweg, nu een groene lange weg, vanachter de Opera de la Bastille beginnend (waar vroeger de Gare de la Bastille was) bovengronds richting Chateau Vincennes. Onder de bogen zijn winkels met kunst en kunstnijverheid op de Avenue Daumesnil


Onze Gairloch blijft deze winter in Parijs, de komende 2 maanden zonder bemanning. We hebben de boot vorstvrij gemaakt en als extra beveiliging een elektrisch kacheltje op vorstvrijstand bij de motoren. De vier luchthappers aan de zijkant van de boot hebben we afgeplakt met tape. Ook hebben wij permanent ter controle voor de buren een kerstverlichting met een 20-tal lampjes (LED, slechts 0,96 watt/uur) voor de ramen gehangen. En verteld,dat als die niet branden, is er bij mij aan boord een 220 volt probleem : ACTIE ! In januari 2011 waren wij weer voor een paar weken terug en de lampjes branden nog steeds!
Posted by Picasa

1 opmerking:

  1. Ik heb onlangs uw blog ondervonden. Ik geniet er enorm. Ik kan Nederlands oefenen, je tekeningen zijn charmant en tonen de geest en de vreugde van uw reis, en ik kan iets over de reis die we gaan beginnen leren. (We hebben vorige jaar in Amsterdam een bootje gekocht.) Je hebt mij nog geinspireert om kunstlessen te volgen! Hartelike bedankt en veilige reis!

    BeantwoordenVerwijderen